A A A

Platforma Wibracyjna


Trening i terapia wibracyjna na profesjonalnym urządzeniu to prawdziwy fenomen naszych czasów!

Wibrującą, ruchoma platforma to ratunek dla tych osób, którym brak czasu na codzienny i odchudzający fitness. Ten, jak wiadomo, aby był skuteczny, musi trwać przynajmniej godzinę. Wibrotrening to rozwiązanie niemal idealne: zajmuje mało czasu i polega na wykonaniu zalecanych przez instruktora prostych ćwiczeń na wytwarzającej drgania i poruszającej się w różnych kierunkach platformie. W trakcie ćwiczeń drgania przenoszą się na wszystkie mięśnie, zmuszając je do bardzo intensywnej pracy, spalając przy tym tkankę tłuszczową. Poza tym, wibracje wpływają również na ścięgna i stawy, wzmacniając je. Trening taki usprawnia także krążenie i przez to ułatwia odprowadzanie szkodliwych produktów przemiany materii. Eksperci twierdzą, że kwadrans na Platformie Wibracyjnej odpowiada 1,5- godzinnemu treningowi w siłowni. Inne zalety to: poprawa kondycji fizycznej, znikający cellulit, umięśniona sylwetka, mocny kręgosłup wolny od bólów wywołanych siedzącym trybem życia. Ćwicząc regularnie, szybko pozbywamy się podskórnej tkanki tłuszczowej szczególnie na brzuchu, pośladkach, ramionach i udach.

Kwadrans z platformą wibracyjną 3 razy w tygodniu regeneruje organizm i sprawia, ze znacznie dłużej wyglądamy i czujemy się młodo. Generowane przez platformę wibracje pracują dla nas i za nas sprawiając, że trening jest łatwy, krótki i bezbolesny, a jednocześnie niezwykle efektywny.



W sektorze uroda i zdrowie osiągane efekty treningu i terapii to:


  • Kształtowanie i ujędrnianie ciała
  • Redukcja tkanki tłuszczowej
  • Redukcja cellulitu
  • Uelastycznienie skóry
  • Regulacja gospodarki hormonalnej
  • Zmniejszenie napięcia nerwowego i redukcja stresu
  • Relaksacja i wzrost witalności
  • Głęboki masaż
  • Wzmocnienie tkanki kostnej
  • Usuwanie toksyn z organizmu
  • Zapobieganie lub spowalnianie procesom starzenia się organizmu.


W sektorze fitness & sport doceniany jest za następujące rezultaty:


  • Podnoszenie poziomu energii – wzrost tzw. „power”
  • Wzrost siły i wytrzymałości mięśni
  • Poprawa elastyczności więzadeł i ścięgien - streching
  • Mobilizowanie stawów
  • Poprawę koordynacji ruchu
  • Wzmocnienie tkanki kostnej
  • Przyspieszenie regeneracji po urazach
  • Regulację metabolizmu
  • Poprawę skuteczności rozgrzewki i relaksu
  • Głęboki masaż


W sektorze medycyna i rehabilitacja dzięki platformie wibracyjnej osiąga się:


  • Przyśpieszenie procesów regeneracji organizmu
  • Skrócenie czasu rekonwalescencji
  • Poprawę siły i wytrzymałości mięśniowej - związaną z głęboką stymulacją włókien mięśniowych na drodze prostych odruchów nerwowo-mięśniowych uruchamianych przez drgania oraz z maksymalną synchronizacją pracy poszczególnych jednostek motorycznych mięśnia
  • Wzmocnienie kości (profilaktyka osteoporozy) - praca mięśni i drgania mechaniczne sprzyjają mineralizacji kości w miejscach najbardziej narażonych na urazy i przeciążenie
  • Poprawę równowagi i koordynacji ruchowej – stymulacja receptorów czucia głębokiego w mięśniach i stawach pozwala lepiej kontrolować naszą postawę i płynność ruchów
  • Mobilizację stawów - zwiększenie elastyczności więzadeł i ścięgien wynika z lepszego ukrwienia i dotlenienia struktur stawowych
  • Redukcję bólu - lepsze odżywienie i dotlenienie tkanek przez pobudzone krążenie, a także wzrost poziomu endorfin (działanie przeciwbólowe) i hormonów przyspieszających regenerację
  • Oczyszczenie organizmu - znaczna poprawa krążenia krwi i limfy oraz udział odpowiednich hormonów, przyspiesza metabolizowanie i usuwanie szkodliwych produktów przemiany materii
  • Regulacja gospodarki hormonalnej - wyrzut odpowiednich hormonów wpływa nie tylko na poprawę naszego samopoczucia i przyspieszenie metabolizmu ale przede wszystkim na wzrost aktywności fizycznej jak również libido


Przeciwwskazania:


Generalnie mówiąc, każdy kto może uprawiać sport, może trenować na platformie wibracyjnej. W szczególnych przypadkach jednak ćwiczenia są przeciwwskazane. Rozróżnia się przeciwwskazania bezwzględne, które całkowicie eliminują korzystanie z platformy oraz przeciwwskazania względne, przy występowaniu których wymagana jest konsultacja z lekarzem lub specjalistą rehabilitacji.

Do przeciwwskazań bezwzględnych zalicza się między innymi:


  • Ciążę
  • Choroby zakaźne
  • Ostre stany zapalne
  • Świeże rany pooperacyjne
  • Endoprotezy stawów i implanty kręgosłupa
  • Nowotwory z przerzutami do układu kostno – mięśniowego.


Przykładami przeciwwskazań względnych są:


  • Padaczka
  • Arytmie i inne choroby serca
  • Nowotwory do 5 lat od wyleczenia (wyłączając nowotwory z przerzutami do układu kostno – mięśniowego)
  • Choroba Parkinsona
  • Spondyloza bez niestabilności


Opis przykładowych Pozycji Treningowych:


Pozycja stojąca przednia


Rozstaw nogi tak, aby stopy znajdowały się na brzegach platformy wibrującej. W tej pozycji najefektywniej spalana jest tkanka tłuszczowa z brzucha, bioder, pośladków i ud. 

Wzmocnione i ujędrnione zostają wszystkie mięśnie przednie i tylne ud, pośladków oraz mięśnie proste brzucha.



Pozycja stojąca boczna


Rozstaw nogi tak, aby stopy znajdowały się na brzegach platformy wibrującej. Odchyl ciało raz w prawo raz w lewo. Stopy ułóż pod kątem około 20 stopni, zgodnie z kierunkiem ruchu tułowia. W tej pozycji najefektywniej spalana jest tkanka tłuszczowa z bocznych partii brzucha, bioder, pośladków i ud.

Wzmocnione i ujędrnione zostają wszystkie mięśnie przednie i tylne ud, pośladków oraz mięśnie skośne brzucha.



Pozycja stojąca przykucnięta (jazda konna)


Stojąc w rozkroku ugnij kolana, stopy skieruj lekko do wewnątrz. W tej pozycji najefektywniej spalana jest tkanka tłuszczowa z ud i łydek. 

Wzmocnione i ujędrnione zostają wszystkie mięśnie ud (proste, obszerne przyśrodkowe, dwugłowe) oraz mięśnie łydek (strzałkowe, piszczelowe i trójgłowe).



Pozycja przykucnięta lekka


Ukucnij w przysiadzie przed urządzeniem i połóż dłonie rozstawione na szerokość ramion przykładając je do platformy wibrującej. W tej pozycji najefektywniej zostaje spalana tkanka tłuszczowa z ramion, przedramienia, szyi oraz górnej części grzbietu. 

Wzmocnione i ujędrnione zostają mięśnie piersiowe, górne grzbietowe oraz mięśnie przednie i tylne ramion i przedramienia.



Pozycja przykucnięta natarcie


Ukucnij przed urządzeniem w pozycji startowej z bloków. Dłonie połóż rozstawione na szerokość ramion i przenieś ciężar ciała do przodu. W tej pozycji najefektywniej zostaje spalana tkanka tłuszczowa z ramion i przedramienia, szyi oraz całego grzbietu.

Wzmocnione i ujędrnione zostają mięśnie grzbietowe oraz przednie i tylne mięśnie ramion i przedramienia.



 
Wykonawca www.politar.pl